kommer aldrig att glömma den dagen !

den semester som jag tror jag aldrig kommer glömma iallafall inte en utav dagarna, den 26 december 2004 när vi var på semester i Thailand, Tsunamin. nu ska ni få höra om den dagen, som tur var satt vi och kollade på vågen och inte va med i den men aja. på kvällen den 25 december va vi på ett show grejs ställe typ som cirkus, så vi kom hem ganska sent,  så på morgonen vaknade vi ganska sent, typ halv tio ? frukosten stängde tio eller halv elva tror jag. så vi gick ner och år frukost. sen så när vi va klara eller jag o min syrra va klara men mamma & pappa ville sitta kvar och dricka kaffe. då ville vi gå till stranden för vi hade alla bad grejor med oss. så då va jag o min syrra typ på väg till stranden då kom min syrra på att hon inte hade tagit sin medicin (hon brukar typ få ont i magen, innan hon visste att hon va laktos, så hon va tvungen att ta medicin typ morgon och kväll) så då gick vi tbx till mamma & pappa och frågade mamma om hon hade ngra tabletter med sig, men det hade hon inte, åhh det tyckte vi va jätte jobbigt och blev lite sura :P (fast nu e jag jätte glad för dt annars kanske vi hade kommit med i vågen & typ dött.)  aja då fick vi gå upp till vårat rum vi bodde typ högst upp på hotellet, fast hotellet låt vid början på ett berg, fast det va jätte nära havet det va typ bara några hus emellan, så från våran ballkong såg man typ hela stranden & havet. och då gick vi upp på rummet och hämtade medicinen, men så medans min syrra letade skulle jag gå ut på ballkongen, kmr inte ihåg vrf :/ aja, men då började jag typ as garva då kom min syrra och frågade vad det va, då sa jag... haha kolla alla solstolar & parrasol ligger och flyter och vattnet e jätte jångt ut, jag tror vi tar solstolar vid polen ist. xD (då hade allt vatten börjat dragits ut) haha aa det gör vi , sa min syrra, vi tyckte det såg jätte ¨roligt ut så vi skyndade oss ner till polen för att ta stolar och sen få bäretta för mamma & pappa , så vi sprang till polen la 4 hand dukar där på 4 stolar sen kutade vi till resturangen där mamma & pappa satt dom satt längst ut typ asso näramast vattnet, sen berättade vi allting, alla tyckte det va ganska kul sen vid typ kvart över tio ? började det komma massa människor som skrek, och massa bilar komma och tutta, alla kom upp från berget, pappa bah... har dom typ släppt loss galna elefanter på stranden ? för det började komma djur också, sen så såg man hur vågen och allt vatten kom, men vi fattade fortfarande inte vad det va.. vågen va ungefär 15 m höög :S sen så efter vågen så typ gick de inte att ringa till sverige eller asso det gick itne att ringa ngn stans typ ? och alla hemma blev typ as oroliga men vi fattade ju nadda, sen så gick det att ringa efter ett tag igen och släkten o alla blev jätte oroliga och massa från min förra klass hade tydligen ringt till alex och frågat om mig och balbalbla... men sen så dagen efter gick vi ner på stranden och kollade lite... så jäkla äckligt, typ sprukna avlopp överallt, kiss & bajs och sen låg det typ döda hundar på hela stranden :/ aja det va lite kort om min värsta semester !?!  bilder kommer snart !


Kommentarer
Postat av: lollo

urch fy och bläää!!!

2009-05-03 @ 22:08:01
URL: http://nyyfiiken.blogg.se/
Postat av: camilla

2009-05-04 @ 11:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0